Zátěžový tester baterií 6/12 V, analogový

Zátěžový tester baterií 6/12 V, analogový
922 Kč 762 Kč bez DPH
Skladem na e-shopu
Osobně v prodejně:úterý 23.4.Přepravní společností:středa 24.4.
KódBAT057Záruka24 měsíců

Tester je určen pro měření 6 V a 12 V baterií od 200 CCA do 1000 CCA (startovací proud).

Postup při testu baterie:
Připojte tester k baterii. Červené kleště na plusový pól baterie, černé na minusový pól baterie. Stisknout spínač do polohy 1 na deset vteřin. Nikdy nedržte toto tlačítko déle než 10 vteřin – mohlo by dojít k poškození testeru!
Výsledek měření se odečítá na ručkovém měřidle. Kapacita baterie je závislá na okolní teplotě. Při teplotách bod bodem mrazu se kapacita výrazně snižuje.

Výsledky:

  • A Stav baterie je správný – ukazatel je v zeleném poli. Baterie je v pořádku, lze ji dobíjet. Stav baterie lze dále zjistit hustoměrem (není součástí dodávky).
    Rozsah zeleného pole je odstupňován podle startovacího proudu (od 200 do 1000CCA). Stav baterie je nutno odečíst dle příslušného startovacího proudu této baterie.
  • B Kapacita baterie není zcela na 100%. Ukazatel se pohybuje ve žlutém poli WEAK. Rozsah žlutého pole je odstupňován podle startovacího proudu (od 200 do 1000 CCA).
    Stav baterie je nutno odečíst dle příslušného startovacího proudu této baterie.
  • C Kapacita baterie je nedostatečná – Ukazatel se pohybuje ve červeném poli BAD. V tomto případě je baterie buď defektní nebo nedostatečně nabitá.
    Pro zjištění, v jakém stavu je baterie, je nutno použít hustoměr. Pokud je hustota elektrolytu nad 1,225 g/cm2, je baterie defektní. Při hodnotě nižší než 1,225 g/cm2 lze baterii dobít a opětovně otestovat.
  • D Obdobným způsobem lze odečíst stav baterie s napětím 6 V. Sekce pro 6 V baterie se nachází v levé části měřidla.

Postup při testu dobíjecí soustavy vozidla:

  • 1. Nastartujte motor a nechte běžet v otáčkách 1200 až 1500 ot/min, dokud nedosáhne běžné pracovní teploty. Pozor: nepřibližujte se k pohybujícím se částem motoru!
  • 2. Tester připojte k baterii stejným způsobem, jako při testu baterie. Stiskněte tlačítko a počkejte 10 vteřin.
  • 3. Odečtěte stav baterie z měřidla nad nápisem CHARGING SYSTEM. Pokud se ukazatel pohybuje v červeném poli (při napětí menším, než 12,8V nebo vyšším, než 15,0V – vozidlo buď nedobíjí, nebo přebíjí připojenou baterii).
  • 4. Pokud je ukazatel v zeleném poli, je dobíjecí systém v pořádku.

Postup při testu startéru vozidla:

  • 1. Před testem startéru vozidla se ujistěte, že baterie je 100% nabitá.
  • 2. Odpojte systém zapalování, aby motor nenastartoval.
  • 3. Sepněte startér a odečtěte napětí.
  • 4. Pokud voltmetr ukáže 9 V nebo méně, startér zatěžuje příliš baterii, nebo kapacita baterie je nedostatečná ke správné funkci startéru.

ZnačkaACI
rozsah měření (V)0-16
pro kapacity (Ah)-
pro max. startovací proud (A)200-1000
Diskuze k produktu
Máte otázku? Zajímá vás konkrétní detail? Zeptejte se nás.
Položit dotaz
Nový dotazVaše jménoVáš e-mail(E-mail nebude zveřejněn)NadpisText příspěvkuZeptat se
Vaše jménoVáš e-mail(E-mail nebude zveřejněn)Text příspěvkuPřidat reakci
PopisTechnické parametryDiskuze
Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies